Avfallsforum Midt-Norge

  • Hjem
  • Arrangementer
  • Bli medlem
  • Jobb for fremtiden
  • Om oss
    • Styret, vedtekter og medlemmer
    • Om Avfallsforum Midt-Norge
    • Kontakt
    • Samarbeidspartnere
    • Styret

28. juni 2024

Tilbakemeldingskultur – Fra Frustrasjon til Forbedring

Dato: 7. – 8. november 2024
Sted: Quality Airport hotell, Stjørdal
Tid:  Oppstart 11:00 (Lunsj-til-lunsj)

Har du kjent på irritasjon eller frustrasjon over hvordan oppgaver eller utfordringer løses, eller enda verre, ikke blir løst? Har du kunder som viser liten forståelse for hvorfor du ikke kan oppfylle deres ønsker? Er det vanskelig å formidle dette til de det gjelder, av frykt for dårlig stemning?

Dette er temaet for årets operatørsamling: Hvordan vi kan skape en konstruktiv tilbakemeldingskultur i vår virksomhet.

Konstruktive tilbakemeldinger er sentralt i alle velfungerende team. Trygghet for at det er lov å si i fra, og lov å være uenig, sikrer at alle sine perspektiver blir belyst i jakten på den beste løsningen

En kultur hvor tilbakemeldinger blir verdsatt og brukt konstruktivt, forbedrer ikke bare interne forhold, men styrker også relasjonen med kundene, noe som gir høyere kundetilfredshet, lojalitet og et bedre omdømme. Tilbakemeldinger fra kunder gir verdifull innsikt i hvordan våre tjenester oppleves, og kan brukes til å tilpasse, forbedre og utvikle oss.

Våre tilbakemeldinger til kundene er også avgjørende. Vi må være tydelige, men samtidig sørge for at våre budskap ikke blir oppfattet på en negativ måte. Dette handler om å formidle kritikk på en måte som er forståelig og akseptabel, slik at kunden ser det som en mulighet for forbedring, snarere enn en anklage.

Temaer vi vil dekke:

Betydningen av tilbakemeldinger for utvikling

Hvorfor er tilbakemeldinger så avgjørende? Vi går i dybden på hvordan tilbakemeldinger kan være viktig for både individuell utvikling og teamutvikling. Du vil lære hvordan ærlige og åpne tilbakemeldinger kan føre til bedre beslutninger og innovasjon i teamet ditt.

Skap en konstruktiv tilbakemeldingskultur

Hva kjennetegner en sunn tilbakemeldingskultur? Vi vil utforske ulike metoder for å gi tilbakemeldinger som motiverer og inspirerer til forbedring, fremfor å skape frustrasjon og motstand. Du vil få praktiske verktøy og teknikker for å sikre at tilbakemeldinger alltid bidrar til positiv utvikling.

Bygg psykologisk trygghet i teamet

Hvordan kan du utvikle en kultur der alle føler seg trygge på å dele sine tanker og meninger? Psykologisk trygghet er nøkkelen til en åpen og ærlig kommunikasjon. Vi vil diskutere hvordan du kan skape et miljø hvor det er trygt å være uenig, og hvordan dette kan styrke teamets evne til å finne de beste løsningene.

Møt vår ekspert, Frode Huru

Frode Huru er rådgiver i Fremm og har ledet en rekke prosesser innen team og ledelse. Med en bakgrunn som organisasjonspedagog og lang praktisk ledererfaring fra både offentlig og privat sektor, vil Frode dele innsikter og eksempler fra virksomheter som har lyktes med å implementere en god tilbakemeldingskultur. Gjennom historier og praktiske eksempler vil han vise hvordan man kan overvinne barrierer og bygge en kultur som fremmer åpenhet og utvikling.

Mål med seminaret

Etter denne to-dagers samlingen vil du ha konkrete strategier og verktøy til å implementere og fremme en sunn tilbakemeldingskultur i din virksomhet. Du vil vite hvordan du kan gi tilbakemeldinger som faktisk skaper motivasjon for forbedring og endring.

Meld deg på nå og ta første skritt mot en mer åpen, ærlig og utviklingsorientert arbeidsplass!

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.

Katharina Fugger //Koordinator

katharina.fugger@avfallsforum.mn.no
45 13 09 45

 

Tone K. Berg //Leder

tone.berg@trv.no
98 20 69 07

Fakturaadresse: avfallsforum.mn@faktura.poweroffice.net

Avfallsforum Midt-Norge
Org.nr. 983071430

Søk

Personvernerklæring - Policy for informasjonskapsler (cookies)