Avfallsforum Midt-Norge inviterer til et spennende lunsj til lunsj-seminar, rettet spesielt mot de som jobber direkte mot kundene. Vi ønsker å sette søkelys på de viktigste og ofte de vanskeligste oppgavene vi møter i hverdagen.
Seminaret avholdes på Stjørdal Quality Airport hotell, fra torsdag 10. november kl. 11:00 – fredag 11. november kl. 14:00. Siden vi bli oppdatert med detaljert program.
Hva skal til for å bli elsket av kunden, respektert av sjefen og godt likt av kollegaene? Einar Klomsten i Fremm rådgivning vil gi oss svaret på dette, og gi oss verktøy for hvordan bli en service super-helt!
Spørsmål du kan forvente å få innblikk igjennom seminaret:
- Hvilke mennesketyper finnes, og hvilken effekt har de på hverandre?
- Hva leder til konflikt og hva gir magi i samhandlingen med kollegaer og kunder?
- Hvordan håndtere endringer i hverdagen?
- Hva er service og hvorfor er det viktig?
Det legges det opp til trivsel, diskusjoner og nettverksbygging på tvers av selskapene i pausene og til felles middag.
Einar Klomsten (51) er rådgiver og partner i Fremm rådgiving, og har jobbet med flere aktører i renovasjonsbransjen i en årrekke. Han har ledet strategiprosesser for styrer, lederutviklingsprogram og utviklingsprosesser for medarbeidere. Han jobber mest med temaer som service, salg og teamutvikling i dag, og har store og små oppdragsgivere over hele landet.
Einar har en uformell stil, og bruker mange eksempler og historier for å illustrere poengene sine. Han legger opp til mye dialog med deltakerne, og gir godt med rom for at folk får snakke sammen og dele erfaringer med hverandre på tvers av selskaper og funksjoner.
Våre arrangementer er budsjettert til selvkost. Vi ønsker å få inn bestillinger inn så tidlig som mulig i forhold til reservasjon med oppsigelsesfrister på hotellet. Bestilling før 21. oktober er derfor rabattert med 300 kroner.
Prisen for “full pakke” er 4.900 (seminar, overnatting og 3 retters middag). Ønsker du kun seminar og middag er prisen 3.550. Kun seminar koster 2.650 (alle priser er eks. MVA). Det er også mulig å bestille overnatting fra onsdag om det er behov for det. Benytt bestillingsskjema og følg veiviseren for å gjøre dine valg.
Kontaktperson: Arne Kristian Mo, e-post: [email protected], mobil: 99 59 00 28
Program torsdag 10. november
Klokkeslett | Agenda |
---|---|
10:30 | Ankomst og registrering i konferanserom |
11:00 | Gjennomgang av praktiske opplysninger og agenda for seminar |
11:30 | Lunsj |
13:30 | Del 1: Slik blir du likt av kollegaen: Super på samarbeid «Folk er forskjellige, og det er fint. Og litt slitsomt…» |
13:30 | Pause |
13:45 | Del 2: Slik blir du likt av kollegaen: Super på samarbeid Dialog, tilbakemelding og samarbeid – kunsten å snakke sammen og bli enda bedre sammen. |
14:45 | Pause |
15:00 | Del 3: Slik blir du elsket av kunden: Best på service «Hva er service og hvorfor er det viktig?» |
16:00 | Oppsummering dag 1 |
19:00 | Aperitiff |
19: 30 | Middag/sosialt |
Program fredag 11. november
Klokkeslett | Agenda |
---|---|
09:00 | Oppstart og oppsummering dag 1 Del 4: Slik blir du elsket av kunden: Best på service Ulike mennesker krever ulik service. |
10:00 | Pause |
10:15 | Del 4: Slik blir du respektert av sjefen: Skaper resultater Den perfekte balansen mellom å gjøre det du får beskjed om og være egenrådig. Gjesteforeleser Trond Stiklestad, Fremm rådgiving og NTNU. Trond har ledet utallige lederutviklingsseminarer, og denne gangen snur han blikket mot oss som blir ledet og hjelper oss å finne balansen mellom å være føyelig og vanskelig |
11:00 | Pause og utsjekk |
11:30 | Del 4: Slik blir du respektert av sjefen: Skaper resultater Kunsten å «lede oppover» – slik får du aksept hos sjefen. |
12:15 | Pause |
12:30 | Oppsummering dag 1 og dag 2 |
13:00 | Lunsj |
14:00 | Avreise |